Uz Bauskas šosejas Valdlauču krustojumā satiksmi organizēs pa pagaidu apli

Naktī no pirmdienas, 17. oktobra, uz otrdienu, 18. oktobri, Bauskas šosejas (A7) un autoceļa Valdlauči–Rāmava (V1) krustojumā  (Valdlauču krustojumā) (8,5. km) satiksmi pārslēgs uz  pagaidu rotācijas apli, luksofori tur tiks demontēti. Gājēju satiksme notiks pa atsevišķu celiņu un gājēju pārejām (skat. kartē). Šāda satiksmes organizācija būs spēkā līdz novembra beigām.

Maksimālā braukšanas ātruma ierobežojums apļa zonā būs 30 km/h. Autobusu pieturvietu “Rāmava” atrašanās vieta nemainīsies.

Satiksmes organizācijas izmaiņas notiek Ķekavas apvedceļa būvdarbu ietvaros. Aicinām autovadītājus pievērst uzmanību izmaiņām, braukt uzmanīgi un ievērot ierobežojumus un ceļu satiksmes noteikumus.

Ķekavas apvedceļš skaitļos

Realizējot Ķekavas apvedceļa projektu, tiks izbūvēti gandrīz 100 km joslas kilometru un ieklātas 220 000 tonnas asfalta. Trases būvniecībā arī tiks izmantots 450 000 tonnu dolomīta un granīta šķembu, kā arī 520 000 m3 smilts.

Ķekavas apvedceļa nodiluma kārtai Latvijā pirmoreiz tiks pielietota plānkārtas asfalta tehnoloģija, tāpat būvniecībā tiks izmantotas Čehijā projektētas un ražotas saliekamas betona caurtekas ar īpaši izteiktu ilgmūžību un noturību pret agresīvajiem klimatiskajiem apstākļiem.

Metāla barjeru kopgarums visā trases garumā sasniegs 40 000 m, bet betona barjeru – 4000 m. Tiks izbūvētas arī 14 mākslīgās būves un prettrokšņu risinājumi. Tāpat projekta laikā pārbūvēs maģistrālo ūdensvadu, gāzes vadus un trīs augstsprieguma līniju šķērsojumus, kā arī izbūvēs lietus ūdens kanalizācijas tīklus. Tiks uzstādīti aptuveni 900 apgaismes ķermeņu.

Lai pēc būvdarbu pabeigšanas būtu iespējams uzraudzīt jaunizbūvēto ceļu diennakts režīmā (virsmas kvalitāte, braukšanas apstākļi u.c.), tiks izveidots satiksmes vadības centrs, kuru veidos 20 videonovērošanas kameras, divas meteostacijas, desmit sensori, kas fiksē satiksmes plūsmu, kā arī satiksmes plūsmas datu analīzes sistēma.

Būvdarbu aktīvākajā fāzē būvlaukumā strādās līdz pat 450 cilvēku, kā arī vairāk nekā 100 autotransporta vienību un 50 mehānismu vienību.

Būvniecība un uzturēšana

Ķekavas apvedceļš ir Baltijas valstīs pirmais vērienīgais publiskās un privātās partnerības (PPP) projekts ceļu būvniecībā pēc principa projektē/būvē/finansē/uzturi. Privātais partneris nodrošina gan projektēšanu, gan būvniecību, gan finanšu piesaisti un ceļa uzturēšanu 23 gadu laikā. Ķekavas apvedceļa gadījumā privātais partneris visu PPP līguma darbības laiku pilnā apmērā atbild par pilnīgi visiem uzturēšanas darbiem būvē, t.sk. brauktuvju kaisīšanu, tīrīšanu, nodalījuma joslas (ceļmalu) pļaušanu, latvāņu iznīcināšanu, apgaismojumu, elektroenerģiju apgaismojumam un citām satiksmes organizācijas iekārtām, sabiedriskā transporta pieturvietu uzturēšanu, ceļa horizontālā marķējuma atjaunošanu utt. Privātais partneris garantē, ka vēl piecus gadus pēc PPP līguma darbības beigām (2043. gadā) Ķekavas apvedceļš saglabāsies tādā kvalitātē, lai tam būtu nepieciešami tikai ikdienas uzturēšanas darbi, bet ne kapitālieguldījumi.

Kāpēc Ķekavas apvedceļš

Bauskas šosejas (A7) posms Rīga–Ķekava ir viens no noslogotākajiem ceļiem Latvijā, satiksmes intensitātei sasniedzot vidēji 17 000 automašīnu diennaktī, bet atsevišķos ceļa posmos pat 25 278 vienību, turklāt tas šķērso blīvi apdzīvoto Ķekavas ciemu. Kravas transporta satiksmes intensitāte šajā posmā jau trīs reizes pārsniedz limitu. Bauskas šoseja ir vienīgais valsts galvenais ceļš, kas iebraukšanai un izbraukšanai no Rīgas ir ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.

Kas veic darbus

Ķekavas apvedceļa, t.sk. pamattrases, paralēlo ceļu, pārvadu un citas saistītās infrastruktūras tehniskā projekta izstrādi un būvdarbus īsteno privātais partneris AS Kekava ABT un tā piesaistītie apakšuzņēmēji, bet būvuzraudzību nodrošina SIA Firma L4. Būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023. gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa PPP projekta pabeigšana plānota 2043. gadā.

Vairāk informācijas par PPP projektu šeit: https://lvceli.lv/aktualitates/parakstits-ligums-par-kekavas-apvedcela-projekta-istenosanu-jau-sogad-planots-uzsakt-buvdarbus-2/.

VSIA Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa

17.10.2022.

Notikumu kalendārs

Calendar of Notikumi

Pi Pir

Ot Otr

Tr Tre

Ce Cet

Pi Pie

Se Ses

Sv Sve

5 notikumi,

PIEAUGUŠO uzņemšana kolektīvos/pulciņos, nodarbības Baložu KN 24/25 sezonā

BĒRNU uzņemšana kolektīvos/pulciņos, nodarbības Baložu KN 24/25 sezonā

Austo deķu ceļš cauri laikiem

6 notikumi,

7 notikumi,

-

Sapņu mednieki

7 notikumi,

-

Ķiparu rīts

7 notikumi,

4 notikumi,

5 notikumi,

-

Lasītāju klubiņa tikšanās

5 notikumi,

5 notikumi,

Cildenie

9 notikumi,

9 notikumi,

-

Ziemassvētku tirdziņš BALOŽOS

-

EGLES IEDEGŠANA BALOŽOS

4 notikumi,

6 notikumi,

8 notikumi,

Smieties nav aizliegts

9 notikumi,

4 notikumi,

5 notikumi,

6 notikumi,

-

Grāmatu Tārpiņa tikšanās

Bluķa vakars

9 notikumi,

-

Ķiparu rīts

6 notikumi,

5 notikumi,

Kur pazudis vilks?

5 notikumi,

5 notikumi,

5 notikumi,

8 notikumi,

GADUMIJAS DANČI