Paziņojums par ietekmes uz vidi novērtējuma sākotnējo sabiedrisko apspriešanu

Sākotnējais izvērtējums tiek veikts izmaiņām akceptētās darbībās un saistīts ar precizētu risinājumu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica (turpmāk – Rail Baltica) un VSIA “Latvijas Valsts ceļi” plānotajam Daugavas šķērsojumam, kas paredzēts autoceļa E67 posma A4 (Saulkalne) – Bauska (Ārce) būvniecības projekta (turpmāk – Autoceļa A4 projekts) ietvaros.

Rail Baltica dzelzceļa līnijas un ar to saistītās infrastruktūras būvniecībai ir veikts ietekmes uz vidi novērtējums (turpmāk – Rail Baltica IVN), kas noslēdzās ar akcepta lēmumu 2016. gadā. Par Rail Baltica IVN ietvaros sagatavoto IVN ziņojumu Vides pārraudzības valsts birojs ir izdevis 2016. gada 3. maija atzinumu Nr. 5 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecības ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu” un Ministru kabinets ir izdevis 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Rail Baltica ir noteikts nacionālo interešu objekta statuss (Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojums Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica”). Autoceļa A4 projektam pēc VSIA “Latvijas Valsts ceļi” pasūtījuma ir veikts ietekmes uz vidi novērtējums (turpmāk – Autoceļa A4 projekta IVN ), kas noslēdzās ar akcepta lēmumu 2010. gadā. Par tā ietvaros sagatavoto IVN ziņojumu Vides pārraudzības valsts birojs ir izdevis 2009. gada 6. novembra atzinumu Nr. 16 “Par valsts galvenā autoceļa E67 posma A4 (Saulkalne)- Bauska (Ārce) būvniecības ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu”. 2009.-2010. gadā tika pieņemti visu novadu pašvaldību, kuru teritorijas šķērso paredzētā darbība, akcepti, tai skaitā Ķekavas novada pašvaldības 2010. gada 27. janvāra lēmums un  Salaspils novada domes 2010. gada 10. februāra lēmums.

Paredzētā darbība ir Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica un autoceļa E67 posma A4 (Saulkalne) – Bauska (Ārce) apvienotā tilta pār Daugavu un ar to saistītās infrastruktūras būvniecība Salaspils un Ķekavas novados.

Paredzētās darbības ierosinātājs ir RB Rail AS (Reģ. Nr. 40103845025), juridiskā adrese: Satekles iela 2B, Rīga, LV-1050. Vides konsultants sākotnējā izvērtējuma procedūras īstenošanai ir SIA “Estonian, Latvian & Lithuanian Environment”.

Paredzētā darbība aptver Rail Baltica un Autoceļa A4 tilta pār Daugavu un ar to saistītās infrastruktūras būvniecība Salaspils un Ķekavas novados. Paredzēts izbūvēt satiksmes infrastruktūras objektus, kas paredzēti Autoceļa A4 projekta IVN un Rail Baltica IVN rezultātā akceptētajās darbībās, paredzot izmaiņu – Daugavas šķērsošanai divu tiltu vietā uzbūvējot vienu. Šim nolūkam pielāgots tilta tehniskais risinājums (autosatiksme un dzelzceļa satiksme uz tilta paredzēta divos līmeņos) un Rail Baltica dzelzceļa līnijas trase novirzīta pa Autoceļa A4 koridoru. Funkcionāli tilts savienos Daugavas labajā krastā esošo Rīgas apvedceļu A4 ar kreisajā krastā esošo autoceļu P85. Abos krastos šim nolūkam tiks projektēti un izbūvēti vairāklīmeņu apļveida ceļu mezgli. Tiltam ir paredzēts izbūvēt četras joslas autotransporta satiksmei. Projektētais autoceļa ātrums 90 km/h, uz ceļu mezgliem – līdz 60 km/h. Rail Baltica ir paredzēta kā ātrgaitas divsliežu elektrificēta un signalizācijas, telekomunikācijas un vadības sistēmu aprīkota dzelzceļa līnija ar maksimālo projektēto ātrumu 249 km/h (maksimālais ekspluatācijas ātrums 234 km/h) un 1435 mm sliežu platumu.

Vērtējamais Rail Baltica dzelzceļa līnijas un saistītās infrastruktūras posms atrodas Salaspils un Ķekavas novados.  Pašreizējā projektēšanas stadijā RB Rail AS identificējusi, ka paredzētās darbības realizācija varētu tikt veikta zemes vienību teritorijās, kas norādītas šī paziņojuma pielikumā.

Informācija par sabiedrisko apspriešanu

Ietekmes sākotnējā izvērtējuma laikā tiek organizēta sabiedriskā apspriešana, kas norisināsies no 2022. gada 3. augusta līdz 23. augustam. Tās mērķis ir sniegt plašāku informāciju sabiedrībai par paredzēto darbību un tās ietekmi uz vidi.  Ņemot vērā Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumu, sabiedriskās apspriešanas sanāksme tiks organizēta neklāties formātā jeb attālināti. Tiešsaistes videokonference notiks 2022. gada 16. augustā plkst. 17:00.

  • Tīmekļa saite un pievienošanās instrukcija 2022. gada 15. augustā tiks publicēta RB Rail AS vides konsultanta mājaslapā environment.lv
  • Ja norādītajā laikā nevarēsiet pievienoties sanāksmei tiešsaistē, Jums būs iespēja noskatīties sanāksmes ierakstu, kas pēc sanāksmes tiks publicēts RB Rail AS vides konsultanta mājaslapā www.environment.lv.
  • Ja noskatoties ierakstu Jums radīsies papildus jautājumi par plānoto darbību vai ietekmes sākotnējo izvērtējumu, tos līdz 2022. gada 23. augustam varēs uzdot, izmantojot pasta adresi railbaltica@environment.lv. Uz šiem jautājumiem sniegsim rakstiskas atbildes, kuras adresātiem nosūtīsim, izmantojot elektronisko pastu.

 

Ietekmes sākotnējā izvērtējuma materiāli no 2022. gada 3. augusta ir pieejami RB Rail AS vides konsultanta SIA “Estonian, Latvian & Lithuanian Environment” mājaslapā www.environment.lv. Rakstveida priekšlikumus par paredzētās darbības ietekmi uz vidi aicinām līdz 2022. gada 23. augustam sūtīt SIA “Estonian, Latvian & Lithuanian Environment (Vīlandes iela 3-6, Rīga, LV-1010 vai uz elektroniskā pasta adresi: railbaltica@environment.lv).

 

Jautājumu gadījumā par ietekmes sākotnējā izvērtējuma procedūru lūdzam sazināties ar Valsts vides dienesta Atļauju pārvaldi, e-pasts ap@vvd.gov.lv.

 

RB Rail AS

01.08.2022.

Notikumu kalendārs

Calendar of Notikumi

Pi Pir

Ot Otr

Tr Tre

Ce Cet

Pi Pie

Se Ses

Sv Sve

3 notikumi,

Guntara Sviķa gleznu izstāde

2 notikumi,

3 notikumi,

2 notikumi,

2 notikumi,

1 notikums,

2 notikumi,