Atkritumu apsaimniekošana ziemā nereti sagādā izaicinājumus gan ceļu stāvokļa, gan arī izmešanai neatbilstoši sagatavotu atkritumu dēļ. Tāpēc esam apkopojuši praktiskus padomus, lai atkritumi nesamirktu, nepiesaltu pie konteinera malām un būtu ērti izvedami, informē “CleanR” Sadzīves atkritumu departamenta vadītāja Liene Rumpane.
Laikā, kad ārā temperatūra noslīd zem nulle grādiem, slapji atkritumi var piesalt pie konteinera apakšas un malām, kā rezultātā tā saturs nebūs izberams konteinera tukšošanas brīdī. Tāpēc aicinām iedzīvotājus pārliecinies, ka konteinera vāks vienmēr ir aizvērts, lai tajā izmestajam saturam nevarētu piekļūt nokrišņi – sniegs vai lietus. Tāpat ir svarīgi, lai konteinerā netiktu izmesti šķidri atkritumi, piemēram, zupa, piens, kefīrs u.tml., kas var veicināt atkritumu iesalšanu.
Ziemā īpaši svarīgi būtu atkritumus izmest maisā. Šis nosacījums attiecas arī uz bioloģiski noārdāmiem atkritumiem, kurus brūnajā konteinerā ieteicams izmest bioloģiski degradējamā vai papīra maisiņā. Tāpat svarīgi, lai atkritumi konteinerā netiktu sapresēti.
Daudzdzīvokļu nama iedzīvotāji ir aicināti vērsties pie nama apsaimniekotāja, lai tas uzstāda nojumi virs atkritumu konteineriem. Tādējādi mazināsies atkritumu samirkšanas un piesalšanas risks.
“Esam saskārušies ar to, ka iedzīvotāji atkritumu konteinerā ber sāli, lai atkritumi nesasaltu, bet mēs neieteiktu tā darīt, jo tas nav videi draudzīgi un var būt dārgi, tāpēc vienkāršāk būtu parūpēties, lai atkritumos nebūtu lieka mitruma,” stāsta Rumpane.
Viņa arī norāda, ka privātmāju īpašnieki atkritumu maisus sākotnēji var izlikt ārā un tikai pēc kāda laiciņa izmest konteinerā, jo maisa saturs būs atdzisis, tāpēc tas nepiesals pie konteinera. Izmetot siltu maisu, rodas kondensāts un atkritumi var piesalt pie konteinera malām.
Ja tomēr atkritumi ir piesaluši un vairāk nekā puse konteinera satura šā iemesla dēļ nav tikusi izvesta, aicinām sazināties ar atkritumu apsaimniekotāja “CleanR” klientu servisu, kas izvērtēs papildu atkritumu izvešanas iespēju. Informējot par šādu situāciju, klientam jānorāda, cik daudz atkritumu palika konteinerā.
Sazināties ar klientu servisu var pašapkalpošanās portālā manai.videi.lv, rakstot uz e-pasta adresi kc@cleanr.lv vai zvanot uz numuru 67111001.
“Mēs arī aicinām klientus būt saprotošiem, ja ceļa stāvokļa dēļ gadās piedzīvot atkritumu neizvešanu. Lūdzam par to uzreiz ziņot mums, lai varam ieplānot papildu reisu,” saka “CleanR” pārstāve.
Rumpane stāsta, ka daudzdzīvokļu namu pagalmi ziemas laikā nereti kļūst grūti izbraucami, jo tā saucamie “vasaras braucēji” ziemas periodā tajos atstāj savus automobiļus. Pirms “ieziemot” savu transportlīdzekli, iedzīvotāji tiek aicināti pārliecināties, vai tas netraucē pārvietoties lielgabarīta transportam – gan operatīvajiem dienestiem, gan atkritumu izvedējiem.
Savukārt privāto ceļu īpašnieki tiek aicināti parūpēties par ceļu uzturēšanu un kaisīšanu ar pretslīdes materiāliem. Ja tas nav iespējams, atkritumu konteineri būtu jānovieto vietās, kas ir tuvu maģistrālajiem ceļiem, tādējādi izvairoties no ceļa sabojāšanas vai atkritumu neizvešanas riska.
Rumpane atgādina, ka automobiļiem, ar ko tiek izvesti atkritumi, to gabarītu dēļ ir ierobežotas manevru iespējas, nepieciešams lielāks pagrieziena rādiuss un pastāv liels sānslīdes risks. Tādējādi automobiļu vadītāji rūpīgi izvērtē ceļa apstākļus, lai klientu apkalpošana būtu droša.
Ja ceļa stāvokļa dēļ lielgabarīta transportlīdzeklis nevarēs piebraukt pie konteineriem un tādējādi arī pilnvērtīgi apkalpot konkrēto adresi, “CleanR” izvērtēs iespēju izvest atkritumus bez maksas.
SIA “CleanR”