Noslēgusies pašvaldības dalība projektā “KODS: L.A.U.K.I. -2”

Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes Mūžizglītības centrs ar British Council pārstāvniecības atbalstu Latvijā organizēja projektu “KODS: L.A.U.K.I. -2”. Ķekavas novadu projektā pārstāvēja komanda četru Baložu vidusskolas 11.a klases skolēnu un skolotājas Tatjanas Savenkovas sastāvā un četru Ķekavas vidusskolas 11.b un 11.c klašu skolēnu un skolotājas Ilzes Ramiņas sastāvā.

Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes Mūžizglītības centrs ar British Council pārstāvniecības atbalstu Latvijā, organizēja projektu “KODS: L.A.U.K.I. -2”, kas paredz divu pilsētas/novada skolu latviešu un mazākumtautību jauniešu un karjeras konsultantu dalību, pārstāvot Rīgas, Daugavpils, Ludzas un Pierīgas novadu.

Šī projekta galvenais mērķis bija izpētīt Latvijas attīstībai būtiskas nozares, pilnveidot kritisko domāšanu, radošumu, sadarbību un komunikāciju, kā arī izprast lauku dzīves stilu un vērtības, dažādas uzņēmējdarbības iespējas lauku teritorijās, sniedzot daudzveidīgu skatījumu, praktisko pieredzi un reālās dzīves piemērus. Projekts tika uzsākts 2023.gada 1.decembrī un noslēdzās 2024.gada 12.aprīlī.

Sadarbībā ar Ķekavas novada pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta pārvaldi, Ķekavas novadu projektā pārstāvēja komanda četru Baložu vidusskolas 11.a klases skolēnu un skolotājas Tatjanas Savenkovas sastāvā un četru Ķekavas vidusskolas 11.b un 11.c klašu skolēnu un skolotājas Ilzes Ramiņas sastāvā. Projektā kopumā piedalījās 5 komandas:

  • Malnavas koledža un Ludzas 2. vidusskola;
  • Daugavpils Valsts ģimnāzija un Daugavpils Zinātņu vidusskola;
  • Olaines 1. vidusskola un Olaines 2. vidusskola;
  • Rīgas 64. vidusskola un Rīgas Purvciema vidusskola;
  • Ķekavas vidusskola un Baložu vidusskola.

Katra projekta komanda iepazinās ar vienu no piedāvātajām nozarēm: lauksaimniecība, mežsaimniecība, enerģētika un vide, pārtikas tehnoloģijas un veterinārmedicīna, kam sekoja iespēja apmeklēt divas uzņēmēju meistarklases konkrētajā nozarē. Projekta gaitā skolu komandām bija iespēja piedalīties izvēlēto nozaru uzņēmēju meistarklasēs. Ķekavas novada komanda iepazinās ar pārtikas tehnoloģijas nozari. Iegūtās zināšanas, izpratni par nozari un uzņēmējdarbību jaunieši izmantoja, organizējot un vadot karjeras stundas jaunāko klašu skolēniem un saviem vienaudžiem.

Projekta ietvaros skolēni, piedaloties nodarbībās, meistarklasēs, attīstīja kritisko domāšanu, radošumu, līderību  un pilnveidoja sadarbības un komunikācijas prasmes.

Projektā iesaistīto skolēnu atziņas:

  • Gabriels: “Es šajā projektā, pētot savu nozari, uzzināju daudz jaunu lietu par gaļas rūpniecību Latvijā, piemēram, kā ražo žāvētas gaļas izstrādājumus. Mani ļoti iedvesmoja vizītes pie uzņēmējiem, tās lika aizdomāties par to, cik nopietns darbs tiek ieguldīts, lai saražotu, piemēram, čipšu paku. Mūsu “Ēdiena festivāla” veidošana bija patīkams process, jo mūsu komanda – gan Ķekavas skola, gan Baložu skola – veiksmīgi sadarbojās. Es “Ēdiena festivālā” attīstīju savu runātprasmi publikas priekšā, un šī pieredze man ļoti noderēs.”
  • Veronika: “Es projektā “Kods L.A.U.K.I 2” atklāju daudz jauna un interesanta. Viens no atklājumiem man bija tas, ka detaļām un precizitātei ir ļoti liela nozīme augstas kvalitātes galaprodukta nodrošināšanā. Es arī uzzināju, kā tiek izmantotas inovatīvas tehnoloģijas, lai optimizētu ražošanas procesus un samazinātu atkritumu daudzumu. Apmeklējot uzņēmumus, man pārsteidza ražošanas apjoms un organizācija. Īpaši iespaidīga bija uzņēmumu spēja pielāgoties dažādiem tirgus apstākļiem un patērētāju izvēles izmaiņām. Tas ļāva saprast, cik svarīga ir elastība un inovācijas veiksmīga biznesa vadīšanā. “Ēdiena festivāla” organizēšana noritēja veiksmīgi un varējām gūt vērtīgu pieredzi. Pasākumu laikā es apguvu jaunas zināšanas un prasmes. Piemēram, publiskās runas prasmi, sadarbošanās un improvizācijas prasmes. Sadarbība starp skolām attīstījusies pozitīvi. Esam sapratuši, ka zināšanu un pieredzes apmaiņa starp izglītības iestādēm veicina dziļāku izpratni par nozari un labāku izglītības programmu izveidi.”
  • Kristers: “Es projektā “Kods L.A.U.K.I 2” ieguvu jaunas zināšanas, kas noderēs nākotnē, it īpaši, kā runāt ar cilvēkiem, kā veidot priekšstatu par sevi, runājot un stāvot konkrētā veidā, vēl mani aizrāva ekskursijas, kurās uzzinājām, kā darbojas rūpnīcas, kā veido to, kas stāv mums plauktos, ļoti noderīgs projekts manām zināšanām un prasmēm. Šī bija vērtīga pieredze strādāt kopā ar citiem skolēniem, kā nākotnē darbā jāprot veidot stipra un veiksmīga darba vide, lai varētu izpildīt dotos uzdevumus kopā.”
  • Zete: “Es šajā projektā pētīju piena produktu ražošanas nozari un uzzināju daudz jaunu lietu par to, piemēram, cik nozīmīga tā ir salīdiznājumā ar pārējām pārtikas nozarēm. Projekts L.A.U.K.I. 2 deva lielisku iespēju aizbraukt vizītēs pie uzņēmējiem, kur mēs varējām redzēt, kā strādā pārtikas ražošana. Man šī iespēja bija ļoti noderīga, jo es interesējos par pārtikas rūpniecību. Rīkojot mūsu pasākumu “Ēdiena festivāls”, mums bija iespēja attīstīt savas sadarbošanās prasmes, kā arī es attīstīju savas prasmes atrasties publikas priekšā. Ķekavas vidusskola lieliski sadarbojās ar Baložu vidusskolu, un mēs izveidojām, manuprāt, vislabāko komandu.”
  • Anete: “Es projekta “Kods L.A.U.K.I 2” ietvaros iepazinos ar daudzām jaunām atziņām saistībā ar pārtikas ražošanas nozari. Pirmkārt, iepazinos ar inovatīvām tehnoloģijām, kas tiek izmantotas, lai optimizētu ražošanas procesus un samazinātu atkritumu daudzumu. Vizītes pie uzņēmējiem mani pārsteidza ar to, cik iespaidīgi bija ražošanas apjomi un kā uzņēmumi pielāgojas tirgus prasībām un patērētāju izvēlēm. Tas liecināja par elastības un inovāciju svarīgumu veiksmīgā biznesa vadīšanā. Karjeras pasākumu organizēšana bija veiksmīga, un es ieguvu vērtīgu pieredzi, apguvu jaunas zināšanas un prasmes, kas noderēs manai nākotnei pārtikas ražošanas nozarē. Sadarbība starp skolām bija pozitīva, un mēs sapratām, cik svarīga ir zināšanu un pieredzes apmaiņa izglītības iestādēs, lai veicinātu dziļāku nozares izpratni un labāku izglītības programmu izstrādi.”
  • Katrīna: “Mani pārsteidza, cik interesanta ir pārtikas nozare un viss saistītais ar pārtikas produktu ražošanu, tajā iekļauts tik daudz no idejas sākuma līdz produkta nonākšanai veikala plauktos. Projekts iedeva iespēju vairāk iepazīt un dziļāk izpētīt pārtikas nozari un tās nozīmi. Apmeklējot uzņēmējus, mani iedvesmoja tas, ka uzņēmēji ar visu sirdi un dvēseli strādā pie tā, kam viņi tic. Pārtikas tehnologa darbs šķita visinteresantākais, un tas lika aizdomāties, vai nevēlos to darīt nākotnē. Veidojot pasākumu, noteikti tika vēlreiz atgādināts par to, cik svarīgi ir visu izplānot un darba komandā visu kārtīgi izrunāt. Pastiprināju savas zināšanas par pasākumu plānošanu, komunikācijas prasmēm un sadarbošanos ar citiem. Runājot par sadarbošanos – ar Ķekavas skolas skolēniem sadarboties bija ļoti viegli un patīkami. Darba komanda bija lieliska, un visu veiksmīgi paveicām kopā.  Kopumā projekts man sniedza ļoti vērtīgu pieredzi un daudz jaunu zināšanu.”
  • Alīna: “Es projektā “Kods L.A.U.K.I 2”, pētot pārtikas nozari, ieguvu dziļāku izpratni par procesiem un sastāvdaļām, kas nepieciešamas, lai pārvērstu izejvielas par galaproduktiem. Vizītēs pie uzņēmējiem mums bija unikāla iespēja vērot dažādu produktu tapšanas procesu, uzdot jautājumus un dzirdēt uzņēmumu veiksmes stāstus. Lekcijas, kuras apmeklēju, ne tikai bagātināja manas zināšanas par žestiem, publisko runu un pašapziņu, bet arī deva jaunas prasmes. Pasākuma organizēšana bija viegla un patīkama, pateicoties komandas saliedētībai un atbalstam no uzņēmumiem “Ādaži” un “Kronis”. Tas ne tikai nostiprināja mūsu attiecības, bet arī sniedza skaidrāku priekšstatu par pētītajām nozarēm. Sadarbība ar citām skolām bija veiksmīga un stimulējoša, radot jaunas idejas un paziņas. Kopīgais projekts man deva praktiskus padomus un iespēju paplašināt savas zināšanas un prasmes komunikācijā un radošumā.”
  • Elza: “Es projekta “Kods L.A.U.K.I 2” ietvaros izpētīju alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu nozari un uzzināju, cik sena un interesanta ir dzērienu ražošanas vēsture Latvijā un cik veiksmīgi mūsdienās ir attīstījušies Latvijas dzērienu ražošanas uzņēmumi. Braukšana pie uzņēmējiem tiešām iedvesmoja, jo pēc viņu aizrautības varēja saprast, cik ļoti viņi izbauda, ko dara. Varēja redzēt, ka ikvienam darbiniekam patīk sava profesija un vispār nozare, kurā strādā, iedomājos par to, ka nākotnē gribētu tāpat justies par nozari, kurā izvēlos darboties.  Mūsu pasākums “Ēdiena festivāls”, manuprāt, tika noorganizēts veiksmīgi, iemācījos strādāt ar vecumā jaunāku publiku un atbildēt uz daudziem un neparedzamiem jautājumiem, es teiktu, ka lielākoties viss izdevās, kā plānots, ņemot vērā to, ka šī bija mūsu pirmā reize, kaut ko tādu veidojot, un mēs nevarējām paredzēt, kāda būs atsaucība un attieksme no jauniešiem, bet beigās bija vieglāk, nekā es domāju, jo mūsu publika bija ļoti radoša un gatava darboties un uzzināt ko jaunu. Pasākuma veidošana un uzņēmumu apciemošana notika tik jautri un raiti, pateicoties mūsu komandai. Mēs iepazinām cits citu un, var teikt, sadraudzējāmies. Baložu skola, kā arī apciemotie uzņēmumi bija ļoti viesmīlīgi un izpalīdzīgi. Visu darījām kopā – dalījāmies zināšanās, idejās un arī daudz smējāmies. Nosauktu mūs par īstu “Sapņu komandu”.”

Izglītības, kultūras un sporta pārvalde

Notikumu kalendārs

Calendar of Notikumi

Pi Pir

Ot Otr

Tr Tre

Ce Cet

Pi Pie

Se Ses

Sv Sve

5 notikumi,

PIEAUGUŠO uzņemšana kolektīvos/pulciņos, nodarbības Baložu KN 24/25 sezonā

BĒRNU uzņemšana kolektīvos/pulciņos, nodarbības Baložu KN 24/25 sezonā

Austo deķu ceļš cauri laikiem

6 notikumi,

7 notikumi,

-

Sapņu mednieki

7 notikumi,

-

Ķiparu rīts

7 notikumi,

4 notikumi,

5 notikumi,

-

Lasītāju klubiņa tikšanās

5 notikumi,

5 notikumi,

Cildenie

9 notikumi,

9 notikumi,

-

Ziemassvētku tirdziņš BALOŽOS

-

EGLES IEDEGŠANA BALOŽOS

4 notikumi,

6 notikumi,

8 notikumi,

Smieties nav aizliegts

9 notikumi,

4 notikumi,

5 notikumi,

6 notikumi,

-

Grāmatu Tārpiņa tikšanās

Bluķa vakars

9 notikumi,

-

Ķiparu rīts

6 notikumi,

5 notikumi,

Kur pazudis vilks?

5 notikumi,

5 notikumi,

5 notikumi,

8 notikumi,

GADUMIJAS DANČI