No 13. jūnija izmaiņas satiksmes organizācijā aiz Baložiem

Turpinot Ķekavas apvedceļa būvdarbus, no 13. jūnija būs satiksmes organizācijas izmaiņas Ķekavas ielā, pa kuru notiek slēgtā Bauskas šosejas (A7) posma apbraukšana pie Baložiem, informēja “Latvijas Valsts ceļi”. Ķekavas ielu slēgs posmā no rotācijas apļa pie Lapeniekiem līdz Bauskas šosejai un satiksmi novirzīs pa jaunizbūvēto satiksmes pārvadu pār Ķekavas apvedceļu un rotācijas apli. Rotācijas aplī pie Lapenieku ciema nevarēs apgriezties braukšanai pretējā virzienā, izbraukšana no apļa būs virzienā uz Rīgu un Bausku. Apgriezties braukšanai pretējā virzienā varēs jaunizbūvētajā rotācijas aplī.

Satiksmes izmaiņas aiz Baložiem
Satiksmes izmaiņas aiz Baložiem

Ķekavas apvedceļš skaitļos

Realizējot Ķekavas apvedceļa projektu, izbūvēs gandrīz 100 kilometrus ceļa un ieklās 220 000 tonnu asfalta. Trases būvniecībā arī tiks izmantots 450 000 tonnu dolomīta un granīta šķembu, kā arī 520 000 m3 smilts.

Metāla barjeru kopgarums visā trases garumā sasniegs 40 000 metru, bet betona barjeru – 4000 metru. Tiks izbūvētas arī 14 mākslīgās būves un prettrokšņu risinājumi. Tāpat projekta laikā pārbūvēs maģistrālo ūdensvadu, gāzes vadus un trīs augstsprieguma līniju šķērsojumus, kā arī izbūvēs lietus ūdens kanalizācijas tīklus.

Tiks uzstādīti aptuveni 900 apgaismes ķermeņu.

Lai pēc būvdarbu pabeigšanas būtu iespējams uzraudzīt jaunizbūvēto ceļu diennakts režīmā (virsmas kvalitāte, braukšanas apstākļi u.c.), tiks izveidots satiksmes vadības centrs, kuru veidos 20 videonovērošanas kameras, divas meteostacijas, desmit sensori, kas fiksē satiksmes plūsmu, kā arī satiksmes plūsmas datu analīzes sistēma.

Ķekavas apvedceļš ir Baltijas valstīs pirmais vērienīgais publiskās un privātās partnerības (PPP) projekts ceļu būvniecībā pēc principa projektē/būvē/finansē/uzturi. Privātais partneris nodrošina gan projektēšanu, gan būvniecību, gan finanšu piesaisti un ceļa uzturēšanu 23 gadu laikā.

Privātais partneris garantē, ka vēl piecus gadus pēc līguma darbības beigām (2043. gadā) Ķekavas apvedceļš saglabāsies tādā kvalitātē, lai tam būtu nepieciešami tikai ikdienas uzturēšanas darbi, bet ne kapitālieguldījumi.

Kāpēc Ķekavas apvedceļš

Bauskas šosejas (A7) posms Rīga–Ķekava ir viens no noslogotākajiem ceļiem Latvijā, satiksmes intensitātei sasniedzot vidēji 17 000 automašīnu diennaktī, bet atsevišķos ceļa posmos pat 25 278 vienību, turklāt tas šķērso blīvi apdzīvoto Ķekavu.

Kravas transporta satiksmes intensitāte šajā posmā jau trīs reizes pārsniedz limitu. Bauskas šoseja ir vienīgais valsts galvenais ceļš, kas iebraukšanai un izbraukšanai no Rīgas ir ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.

Kas veic darbus

Ķekavas apvedceļa, t.sk. pamattrases, paralēlo ceļu, pārvadu un citas saistītās infrastruktūras tehniskā projekta izstrādi un būvdarbus īsteno privātais partneris AS “Kekava ABT” un tā piesaistītie apakšuzņēmēji, bet būvuzraudzību nodrošina SIA “Firma L4”. Būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023. gada beigām.

Latvijas Sabiedriskie Mediji

Notikumu kalendārs

Calendar of Notikumi

Pi Pir

Ot Otr

Tr Tre

Ce Cet

Pi Pie

Se Ses

Sv Sve

5 notikumi,

PIEAUGUŠO uzņemšana kolektīvos/pulciņos, nodarbības Baložu KN 24/25 sezonā

BĒRNU uzņemšana kolektīvos/pulciņos, nodarbības Baložu KN 24/25 sezonā

Austo deķu ceļš cauri laikiem

6 notikumi,

7 notikumi,

-

Sapņu mednieki

7 notikumi,

-

Ķiparu rīts

7 notikumi,

4 notikumi,

5 notikumi,

-

Lasītāju klubiņa tikšanās

5 notikumi,

5 notikumi,

Cildenie

9 notikumi,

9 notikumi,

-

Ziemassvētku tirdziņš BALOŽOS

-

EGLES IEDEGŠANA BALOŽOS

4 notikumi,

6 notikumi,

8 notikumi,

Smieties nav aizliegts

9 notikumi,

4 notikumi,

5 notikumi,

6 notikumi,

-

Grāmatu Tārpiņa tikšanās

Bluķa vakars

9 notikumi,

-

Ķiparu rīts

6 notikumi,

5 notikumi,

Kur pazudis vilks?

5 notikumi,

5 notikumi,

5 notikumi,

8 notikumi,

GADUMIJAS DANČI