- pa šo ceļu atļauts braukt tikai ar motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, automobiļiem un autobusiem;
- velosipēdu vadītājiem un gājējiem aizliegts pārvietoties pa šo ceļu, šiem satiksmes dalībniekiem paredzēta infrastruktūra gar paralēlajiem ceļiem;
- aizliegts braukt atpakaļgaitā;
- aizliegts braukt traktortehnikai, kas Ceļu satiksmes likumā definēta kā “pašgājējs transportlīdzeklis uz riteņiem vai kāpurķēdēm, kurš pārvietojas ar savu enerģiju, kuram ir vismaz divas asis, kura galvenā funkcija ir vilce, kurš ir īpaši izstrādāts, lai vilktu, stumtu, pārvietotu vai darbinātu konkrētas ierīces, mašīnas vai piekabes, un kura izmantošana cilvēku vai kravu pārvadāšanai pa ceļiem vai cilvēku vai kravu pārvadāšanai izmantojamu transportlīdzekļu vilkšanai pa ceļiem ir tikai sekundāra funkcija”.
LVC vērš uzmanību, ka apvedceļa trasē transportam ir aizliegts apstāties un stāvēt, uz to norāda horizontālais marķējums – nepārtrauktā baltā līnija.
Maksimālais braukšanas ātrums apvedceļa ātrgaitas posmā vasaras ceļu uzturēšanas periodā būs līdz 120 km/h, ziemas uzturēšanas periodā no 16. oktobra (vai iestājoties ziemai raksturīgiem laikapstākļiem) līdz 15. aprīlim tas būs 90 km/h.
Infrastruktūra gājējiem un velosipēdistiem
Saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem un ceļu satiksmes drošības prasībām, velosipēdistiem un gājējiem ir aizliegts pārvietoties pa to ceļa daļu, kas apzīmēta ar ceļazīmi nr. 552 “Ātrgaitas ceļš”. Lai nodrošinātu mikromobilitātes iespējas Pierīgas iedzīvotājiem, posmos, kur Ķekavas apvedceļš iet cauri pilsētvidei, gar paralēlajiem ceļiem ir paredzēta gājēju un velosipēdistu infrastruktūra. Pie Katlakalna ir izbūvēts gājēju un velosipēdistu tilts, kas šķērso jauno apvedceļu. Gājēju tilta uzbrauktuve ir veidota lauztas līnijas formā, lai cilvēkiem ratiņkrēslos, arī velobraucējiem un citiem būtu ērtāk un drošāk uzbraukt augšā, radot iespēju apstāties un neslīdēt atpakaļ.
Lai nokļūtu no Rīgas uz Ķekavu, velosipēdisti un gājēji var izmantot maršrutu pa Rīgas ielām, tālāk pa velosipēdistu un gājēju infrastruktūru Valdlaučos un pa jaunizbūvēto mikromobilitātes infrastruktūru. Pierīgas iedzīvotājiem arī ir iespēja ar kājām vai velosipēdu nokļūt līdz veikalam A7 (sk. maršrutu shēmu). Perspektīvā pēc 2025. gada tiks izbūvēta arī infrastruktūra gājējiem un velosipēdistiem no veikala A7 līdz Rīgas robežai.
Satiksmes drošība un labiekārtojumi
Ķekavas apvedceļa trasē uzstādīti vairāk nekā 900 apgaismes ķermeņi, 40 km metāla un 4 km betona drošības barjeru. 7,5 km ir uzstādīti prettroķšņu risinājumi – sienas un grunts vaļņi. Ierīkoti arī 27 km dzīvnieku žoga.
Ķekavas apvedceļa trasi būs iespējams uzraudzīt diennakts režīmā, pateicoties vairāk nekā 20 videonovērošanas kamerām, divām meteostacijām, sensoriem, kas fiksē satiksmes plūsmu, kā arī satiksmes plūsmas datu analīzes sistēmai.
Apvedceļa būvdarbos ir izmantoti inovatīvi materiāli un tehnoloģijas. Piemēram, ir pielietotas caurtekas, ūdensvadi un apgaismes stabi, kas ir ražoti no stikla šķiedras materiāla, tiltu apmaļu ražošanas procesā izmantotas pārstrādātas PET pudeles, prettrokšņu sienās tiks izmantots kokšķiedras skaņas absorbents, kas izgatavots no koku šķiedras.
Ķekavas apvedceļa apzaļumošanai ir iestādītas 144 dažādu šķirņu priedes, 195 bērzi. 140 pīlādži, 50 liepas, 21 ozols un vairāk nekā 1000 dažādu šķirņu krūmu.
VSIA “Latvijas valsts ceļi”